• خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • حقوقی
  • سلامت و زیبایی
  • سیاسی
  • علم و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • گردشگری
  • مقالات
  • ورزشی
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • حقوقی
  • سلامت و زیبایی
  • سیاسی
  • علم و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • گردشگری
  • مقالات
  • ورزشی
نوآوری، چاشنی شکوفایی بازار کالاهای کوچک در شهر یی‌وو چین

نوآوری، چاشنی شکوفایی بازار کالاهای کوچک در شهر یی‌وو چین

19 دی 1401
در اقتصادی
اشتراک در فیس بوکاشتراک در توییتر
یی‌وو، شهری در استان جه‌جیانگ در شرق چین، به عنوان «پایتخت کالاهای کوچک جهان» لقب گرفته است. این شهر با بیش از 230 کشور و منطقه در سراسر جهان روابط تجاری دارد.

در مواجهه با تغییرات عمیق و یک بیماری همه گیر که هر دو در یک قرن بی سابقه بودند، این شهر همچنان عملکرد عالی را در زمینه تجارت داشت. این شهر در 11 ماه اول سال 2022، مجموع تجارت خارجی 442.22 میلیارد یوان (معادل 64.48 میلیارد دلار) را ثبت کرد که نسبت به سال گذشته 24.1 درصد افزایش داشت. به ویژه، صادرات آن نسبت به سال گذشته با 19.1 درصد رشد به 399.06 میلیارد یوان و واردات با افزایش 104.6 درصدی به 43.16 میلیارد یوان رسید.

«شهر کالای چین یی‌وو» که یک مرکز بین المللی برای تبادل، اطلاعات و نمایش کالاهای کوچک است، چهلمین سالگرد تاسیس خود را در نوامبر سال گذشته جشن گرفت.

مطالب پیشنهادی

تحلیل، راهکار و آینده‌پژوهی؛ خروجی تلسی بیزنس‌تاک برای مدیران ایرانی

شفافیت بدون اقدام؛ چرا یادداشت‌های دولتی جای سیاست اقتصادی را گرفته‌اند؟

در ورودی بازار، مجموعه‌ای از پرفروش‌ترین‌ها در چهار دهه گذشته به نمایش گذاشته شده است، از جمله قورباغه‌های اسباب‌بازی فنری که در دهه 1980 بسیار محبوب بودند، فنجان‌های لعابی دهه 1990، و همچنین دسته‌های سلفی و فیجت اسپینرها که در دهه 2010 مُد شدند.

این پرفروش‌ها به خوبی نشان می‌دهند که چگونه بازار، با دنبال کردن مُد، ایجاد نوآوری و فروش آنها به دنیا، سرزندگی خود را حفظ می‌کند.

سون لینگ‌جوان، موسس شرکتی که اکسسوری تولید می کند، گفت: « پنج سال است که به یی‌وو آمده ام. در گذشته، ما با مزیت قیمت رقابت می کردیم، اما اکنون به طراحی محصولات خود اهمیت بیشتری می دهیم.»

او خاطرنشان کرد: «ما سالانه حدود 1500 گوشواره، دستبند و گردنبند جدید عرضه می کنیم و مشتریانی در اروپا و آفریقا داریم.»

این بازار در انتهای سال 2020 پلتفرم آنلاین خود را تحت عنوان «چاینا گودز» (Chinagoods) راه اندازی کرد. بازار آنلاین خدمات یکجا از جمله خرید، حمل و نقل، اظهارنامه مالیاتی و پرداخت وجه را ارائه می دهد و همچنین خدمات انبارداری بین المللی، تدارکات، پرداخت و رزرو فضای بار را برای بازرگانان مهیا می کند. تاجران استقبال خوبی را از این پلتفرم کرده اند و حجم کل معاملات آن در سال 2021 به 16.8 میلیارد یوان رسید.

تا کنون 55 هزار تاجر عضو چاینا گودز شده اند و در مجموع بیش از 5 میلیون کالا را از طریق آن به فروش می رسانند. بیش از 2.1 میلیون خرید در این پلتفرم ثبت شده است.

چاینا گودز به پیشنهاد تاجران عملکرد خود را ارتقا داده است. به عنوان مثال، تمام داده‌های تجاری در این پلتفرم همگام‌سازی می‌شوند و تسویه خرید به‌ محض تحویل کالا به صورت آنلاین تکمیل می‌شود. علاوه بر این، این پلتفرم می‌تواند اطلاعات کالا را به شش زبان ترجمه کند و همچنین درخواست‌های مشتریان و پاسخ‌های تاجران را مستقیماً به صورت آنلاین ترجمه کند.

«شهر کالای چین یی‌وو» اولین شعبه خارج از کشور خود را در ژوئن 2022 در دبی افتتاح کرد. این شعبه با مساحت 200 هزار متر مربعی، سرمایه گذاری 1.06 میلیارد یوان را به خود اختصاص داده و بیش از یک میلیون نوع کالا را به فروش می رساند. این به خریداران خارج از کشور امکان می دهد بدون رفتن به چین سفارش دهند.

قطار باری یی‌وو- شین جیانگ- اروپا اکنون به بیش از 160 شهر در حدود 50 کشور جهان دسترسی دارد. در نوامبر گذشته در مجموع بیش از 2000 سفر انجام شد.

در حال حاضر، یی‌وو 156 انبار خارج از کشور و 275 شبکه لجستیک بین المللی ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط

تحلیل، راهکار و آینده‌پژوهی؛ خروجی تلسی بیزنس‌تاک برای مدیران ایرانی
اقتصادی

تحلیل، راهکار و آینده‌پژوهی؛ خروجی تلسی بیزنس‌تاک برای مدیران ایرانی

شفافیت بدون اقدام؛ چرا یادداشت‌های دولتی جای سیاست اقتصادی را گرفته‌اند؟
اخبار ویژه

شفافیت بدون اقدام؛ چرا یادداشت‌های دولتی جای سیاست اقتصادی را گرفته‌اند؟

زنگ خطر برای ثبات اجتماعی؛ ادامه بحران معیشت چه پیامدی خواهد داشت؟
اخبار ویژه

زنگ خطر برای ثبات اجتماعی؛ ادامه بحران معیشت چه پیامدی خواهد داشت؟

الگوی نوین تأمین مالی سبز در صنعت فولاد؛ تجربه پارس فولاد سبزوار
اخبار ویژه

الگوی نوین تأمین مالی سبز در صنعت فولاد؛ تجربه پارس فولاد سبزوار

مدیرعامل بهساز صنعت صبا: فشار اقتصادی نباید تولید را متوقف کند
اقتصادی

مدیرعامل بهساز صنعت صبا: فشار اقتصادی نباید تولید را متوقف کند

دبیرکل انجمن مدیریت کسب‌وکار ایران: بقا در اقتصاد بحرانی فقط با نوآوری و مدیریت هوشمند هزینه ممکن است
اخبار ویژه

دبیرکل انجمن مدیریت کسب‌وکار ایران: بقا در اقتصاد بحرانی فقط با نوآوری و مدیریت هوشمند هزینه ممکن است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

آخرین اخبار

واکنش رسمی ایران به اقدام آمریکا؛ غیبت در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی

واکنش رسمی ایران به اقدام آمریکا؛ غیبت در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی

تحلیل، راهکار و آینده‌پژوهی؛ خروجی تلسی بیزنس‌تاک برای مدیران ایرانی

تحلیل، راهکار و آینده‌پژوهی؛ خروجی تلسی بیزنس‌تاک برای مدیران ایرانی

نجاری: کیفیت و سرعت، مزیت اصلی ما در بازار پیامک مارکتینگ است

نجاری: کیفیت و سرعت، مزیت اصلی ما در بازار پیامک مارکتینگ است

شفافیت بدون اقدام؛ چرا یادداشت‌های دولتی جای سیاست اقتصادی را گرفته‌اند؟

شفافیت بدون اقدام؛ چرا یادداشت‌های دولتی جای سیاست اقتصادی را گرفته‌اند؟

زنگ خطر برای ثبات اجتماعی؛ ادامه بحران معیشت چه پیامدی خواهد داشت؟

زنگ خطر برای ثبات اجتماعی؛ ادامه بحران معیشت چه پیامدی خواهد داشت؟

حذف سنگ‌قبرها، شکاف قبور و استخوان‌های نمایان؛ فاجعه‌ای در آرامستان ابن‌بابویه

حذف سنگ‌قبرها، شکاف قبور و استخوان‌های نمایان؛ فاجعه‌ای در آرامستان ابن‌بابویه

دیده نیوز

تخصص ما انتقال سریع پیام‌های مهم به گوش تمام ایرانیان است. با شبکه‌ای از خبرنگاران در 31 استان، هیچ رویداد مهمی را از دست نخواهید داد.

آخرین اخبار

شاهد اپیک گیمز: سود اپ استور اپل به ۷۸ درصد می‌رسد

خودروسازان برای استفاده از پارچه در بدنه خودرو آماده می‌شوند

اپل موزیک احتمالا میزبان سرویس صدای بدون افت کیفیت خواهد شد

تماس با ما

09364218877

09364218877

didenews.ir

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • حقوقی
  • سلامت و زیبایی
  • سیاسی
  • علم و فناوری
  • فرهنگی و هنری
  • گردشگری
  • مقالات
  • ورزشی

کلیه حقوق این سایت متعلق به دیده نیوز می‌باشد.