مدیران و کارشناسان گفتند، نمایشگاه واردات و صادرات چین که از روز شنبه آغاز شد و تا 5 می ادامه خواهد داشت، به کسب و کارهای جهانی کمک می کند از تولیدکنندگان چینی بهره مند شوند و بستری را برای شرکت های خارج از کشور ایجاد کنند تا وارد بازار چین شوند.
این رویداد که به عنوان نمایشگاه گوانگجوئو نیز شناخته می شود، دو بار در سال در شهر گوانگجوئو، مرکز استان گوانگدونگ در جنوب چین برگزار می شود. به گفته برگزارکنندگان، در مجموع 370 هزار بازدید حضوری در روز اول ثبت شد که 67 هزار نفر از آنها فروشندگان و خریداران خارجی بودند.
این نمایشگاه همچنین دارای خدمات آنلاین برای ارتقای محصول و تطبیق و مذاکرات تجاری است که به کسبوکارهای چینی و بینالمللی امکان میدهد از راه دور سفارش دهند. تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه های آنلاین در روز شنبه به 410 هزار رسید.
گائو لینگیون، محقق در موسسه اقتصاد و سیاست جهانی آکادمی علوم اجتماعی چین، گفت، محصولات چینی بسیار متنوعی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است که از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار بوده و به وفور کالاهای مصرفی مقرون به صرفه را در اختیار مردم سراسر جهان قرار داده است.
بیش از 39 هزار شرکت در این نمایشگاه تجاری به صورت آنلاین شرکت می کنند و 35 هزار شرکت دیگر از چین و خارج از کشور در محل حضور دارند. در مجموع 3 میلیون محصول جدید برای خریداران جهانی و داخلی به نمایش گذاشته شده است.
«کوپل»، بزرگترین فروشگاه زنجیرهای در مکزیک، در 20 سال گذشته در نمایشگاه کانتون شرکت کرده و مشتاق است امسال با تامینکنندگان مستقر و جدید گفتگوهای حضوری داشته باشد.
جنیفر پاتون، مدیر منابع کوپل گفت: «ما توانسته ایم تامین کنندگان با کیفیت از همه دسته ها را در نمایشگاه تجاری پیدا و روابط شراکتی قوی ایجاد کنیم، که بسیاری از آنها در طول سال ها ادامه داشته اند.»
پاتون گفت که این نمایشگاه به عنوان یک پلتفرم عالی برای تهیه محصولات به صورت یک مرحله ای با قیمت های پایین تر عمل می کند که به کوپل کمک کرده تا به رشد قابل توجهی دست یابد.
او گفت: «ما مشتاقانه منتظر سال های بیشتر شرکت در نمایشگاه کانتون هستیم. ما مطمئن هستیم که این نمایشگاه به ما فرصت های بیشتری برای گسترش کسب و کارمان، تقویت روابط جدید و اطلاع در مورد آخرین روندهای صنعت ادامه خواهد داد.»
پنجاه و سه شرکت چندملیتی پیشرو، از جمله فروشگاه آمریکایی والمارت، فروشگاه فرانسوی اوشان، شرکت آلمانی لیدل و سوپرمارکت زنجیرهای لولو در ابوظبی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
طی سه سال گذشته، شرکت تاوروس – یک تولیدکننده اسپانیایی لوازم کوچک برای استفاده در آشپزخانه و خانه و همچنین محصولات مراقبت شخصی – به دلیل محدودیتهای کرونایی محصولات خود را به صورت آنلاین از نمایشگاه تهیه کرده است.
با این حال، خوآن باساگانا، رئیس این شرکت، گفت که بهتر است به صورت حضوری در نمایشگاه شرکت کرد. باساگانا گفت: «نمایشگاه حضوری همچنان همان چیزی است که ما ترجیح می دهیم، زیرا می توانیم با شرکت های چینی ارتباط مستقیم داشته باشیم، محصولات را ببینیم و لمس کنیم و خرید درست را با کارایی بیشتر انجام دهیم و نتیجه بهتری بگیریم.»
گائو، محقق، خاطرنشان کرد که چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، همچنین دارای یک بازار داخلی گسترده با نزدیک به 1.4 میلیارد مصرف کننده و یک گروه با درآمد متوسط 400 میلیون نفری است. تقاضای مصرفکننده که به واسطه کرونا دچار افت شده بود دوباره باز میشود و فرصتهای فروش بیشتری را برای محصولات و خدمات خارجی فراهم میکند.
زو یو، نماینده تدارکات گروه تجاری کشاورزی و خرده فروشی تایلندی Charoen Pokphand Group که یک سوپرمارکت زنجیره ای در چین را اداره می کند، گفت، نمایشگاه کانتون یک پلتفرم مشتری محور، قابل اعتماد و چند کانالی برای خریداران داخلی به منظور تهیه محصولات عالی از خارج از کشور است.
او گفت که این شرکت در نظر دارد در طول نمایشگاه تجاری روغن زیتون ایتالیایی، انجیر ترکی و زردآلو خشک و غلات نیوزیلند که مورد علاقه مشتریان چینی در سوپرمارکت هایشان است، سفارش دهد.
او افزود که چین پتانسیل بازار عظیمی دارد و نمایشگاه کانتون فرصتی عالی برای فروشندگان است تا کالاهای با کیفیت بالا و مقرون به صرفه را برای مشتریان چینی به نمایش بگذارند.