• خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سبک زندگی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
دوشنبه, آگوست 25, 2025
دیده نیوز
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • ورود کاربر
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سبک زندگی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سبک زندگی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
دیده نیوز
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین

اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین

ژانویه 26, 2024
در اقتصادی
0
اشتراک در فیس بوکاشتراک در توییتر

با فعال شدن سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات، اعتماد آفرینی با مشتریان در دستور کار بانک ایران زمین قرار گرفت.

به گزارش دیده نیوز به نقل از پول نیوز، خدمات بانکی در شبکه گسترده‌ای تعریف می‌شود. از دریافت و پرداخت پول به ریال و دلار تا تسهیلات به اشکال گوناگون، جذابیت‌هایی است که شبکه بانکی رقم می‌زند و باعث می‌شود افراد بنابر خواسته‌هایی که دارند، نسبت به بانک گرایش پیدا کنند. اما نظام بانکی به چشم مردم تنها بستگی به خواسته هایشان ندارد، بلکه هرچقدر این خواسته‌ها محقق شود، به همان اندازه به بانک امیدوار می‌شوند.

مطالب پیشنهادی

هشتمین اجلاس تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور

مهم‌ترین گردهمایی‌های تخصصی حوزه مدیریت در کشور

تسهیلات در صدر خواسته مشتری

نظام بانکی رابطه خود را با مشتریان بر اساس قانون تعریف کرده است. از سپرده گذاری تا گرفتن سود بانکی، از دریافت تسهیلات تا پرداخت اقساط به همراه بهره بانکی، وثیقه گذاری و بسیاری موارد دیگر از سوی قانون مشخص شده است. اما آنچه رابطه بین مشتری و بانک را زیر سوال می‌برد، انتظارات فرا قانونی است که در بخش تسیهلات بیش از همه چالش آفرین شده و می‌شود. باور مردم بر این است که بانک باید تسهیلات را به هر مقدار در سریعترین زمان ممکن به مشتریان پرداخت کند، بهره‌ای نگیرد، اگر هم مشتری از عهده پرداخت تسهیلات برنیامد، انتخاب روش پرداخت با مشتری باشد، بدین معنا که هر وقت پول داشت، اقساط را بپردازد.

تسهیلات بحران آفرین

از آنجا که مشتریان برای دریافت تسهیلات سقفی برای خود قایل نیستند، با معضل درخواست تسهیلات ابعداد بزرگ رو به رو هستیم، معضلی که چالش ابربدهکاران بانکی را رقم زده است. امروزه بسیاری از مشتریان بانک تسهیلات کلانی دریافت کرده و قصد پرداخت آن را ندارند، این رویکرد باعث شده چالش‌هایی همچون ارتباط سوال برانگیز بین بانک و مشتری را در اذهان عمومی رقم بخورد. از سوی دیگر مدیران بانک نیز زیر سوال رفته و در معرض اتهام قرار گرفته اند.

شفافیت تنها راه چاره

در شرایط بحران آفرین کنونی، تنها راهی که می‌تواند وضعیت تسهیلات بانکی را سامان دهد، شفافیت است. اگر فردی که درخواست تسهیلات می‌کند، میزان تسهیلات، وثیقه تعریف شده، زمان پرداخت، اقساط، بهره بانکی و خلاصه صفر تا صد پرداخت تسهیلات مشخص بشود، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اما نکته مهمتر این است که این اطلاعات در دید عموم قرار گیرد و همگان بدانند چه فردی چه ارتباطی با یک بانک دارد. این وضعیت مشخص می‌کند تسهیلات در چه مسیری و برای چه فردی به جریان افتاده است.

شفاف سازی‌های موثر

بدنبال اهمیت در شفاف سازی تسهیلات شبکه بانکی، مجلس شورای اسلامی به تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، بندی را اضافه کرد که بانک‌ها ملزم شدند جزیی‌ترین اطلاعات همچون نرخ سود، مدت بازپرداخت، دوره تنفس، وضعیت بازپرداخت (جاری، سررسید گذشته، معوق یا مشکوک الوصول) و نوع و میزان وثیقه دریافت شده را هر سه ماه یکبار، منتشر کنند. بند دال تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، باعث این تفاوت محسوس با قوانین بودجه سال‌های گذشته شد. بندی که شفافیت در حوزه تسهیلات و تعهدات کلان و اشخاص مرتبط بانک‌ها را چند برابر کرد و به گفته علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در بازه زمانی کمتر از یکسال، دو میلیون میلیارد تومان یعنی معادل نیمی از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی کشور را شفاف کرد.

احترام به مشتری

بخش دیگر تسهیلات، شفاف سازی برای مشتریان است. یکی از مواردی که باعث می‌شود مشتری نسبت به تسهیلات دریافتی کم توجه یا بی انگیزه شود، نداشتن آگاهی از وضعیت تسهیلات است. اگر مشتری به صورت لحظه‌ای بداند تسهیلاتی که دریافت کرده، در چه وضعیتی قرار دارد، چه مقدار از تسهیلات باقی مانده و چه مقدار پرداخت کرده، می‌تواند برای آینده تسهیلات برنامه ریزی داشته باشد. این رفتار بانک احترام به مشتری است و بانک اثبات می‌کند برای برنامه ریزی مشتری احترام قایل است.

سامانه بارگذاری

بانک ایران زمین با درک درست از اهمیت آگاهی دادن به مشتریان و به منظور ارائه خدمات با کیفیت و افزایش رضایت مشتریان، اقدام به راه اندازی سامانه بارگـذاری و مشاهـده الکترونیکی قرارداد‌های تسهیـلات بانکی مشتریان خود کرده است. عملکرد این سامانه به اندازه‌ای اهمیت دارد که از این پس تسهیلات گیرندگان بانک ایران زمین می‌توانند اطلاعات مربوط به قرارداد تسهیلات و قرارداد وابسته خود را در سامانه OTC این بانک باگذاری و مشاهده کنند. راهکار آگاهی گرفتن نیز ساده است و مشتریان بانک ایران زمین می‌توانند با وارد کردن کد ملی و شماره قرارداد تسهیلات خود در سامانه تسهیلات مشتری، اطلاعات مربوط به تسهیلات دریافتی خود را مشاهده کنند.

برچسب: بانک ایران زمینتسهیلاتسامانه مشاهده الکترونیکیقانون بانکداریکورش شرفشاهی

مطالب مرتبط

هشتمین اجلاس تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور
اقتصادی

هشتمین اجلاس تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور

آگوست 24, 2025
مهم‌ترین گردهمایی‌های تخصصی حوزه مدیریت در کشور
اقتصادی

مهم‌ترین گردهمایی‌های تخصصی حوزه مدیریت در کشور

آگوست 23, 2025
اعطای نخستین نشان ملی مدیریت کسب‌وکار کشور
اقتصادی

اعطای نخستین نشان ملی مدیریت کسب‌وکار کشور

آگوست 21, 2025
بنگاه‌سازی بانک سینا برای توسعه کسب‌وکار ها
اقتصادی

بنگاه‌سازی بانک سینا برای توسعه کسب‌وکار ها

آگوست 13, 2025
«گام بلند اسپیدار در توسعه آموزش‌های مهارتی و تخصصی»
اقتصادی

«گام بلند اسپیدار در توسعه آموزش‌های مهارتی و تخصصی»

می 21, 2025
دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.
اقتصادی

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

می 18, 2025

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

پربازدیدترین ها

مهم‌ترین گردهمایی‌های تخصصی حوزه مدیریت در کشور

مهم‌ترین گردهمایی‌های تخصصی حوزه مدیریت در کشور

آگوست 23, 2025
اعطای نخستین نشان ملی مدیریت کسب‌وکار کشور

اعطای نخستین نشان ملی مدیریت کسب‌وکار کشور

آگوست 21, 2025
هشتمین اجلاس تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور

هشتمین اجلاس تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور

آگوست 24, 2025
بنگاه‌سازی بانک سینا برای توسعه کسب‌وکار ها

بنگاه‌سازی بانک سینا برای توسعه کسب‌وکار ها

آگوست 13, 2025

انتخاب سردبیر

حرکت فولاد مبارکه بر لبه تکنولوژی جهانی

حرکت فولاد مبارکه بر لبه تکنولوژی جهانی

آگوست 20, 2023
استاندار البرز: به دنبال رفع موانع در حوزه صنعت باشیم

استاندار البرز: به دنبال رفع موانع در حوزه صنعت باشیم

ژانویه 31, 2023
چگونه خشونت اسلحه و مرگ و میر کرونایی در آمریکا نادیده گرفته می شود؟ منافع شخصی در آمریکا حاکم است

چگونه خشونت اسلحه و مرگ و میر کرونایی در آمریکا نادیده گرفته می شود؟ منافع شخصی در آمریکا حاکم است

آوریل 26, 2023
متنوع بودن صنعت خوراک باعث رونق گردشگری ایران خواهد شد

متنوع بودن صنعت خوراک باعث رونق گردشگری ایران خواهد شد

جولای 14, 2022

درباره ما

رسالت پایگاه خبری دیده از ابتدا توسعه فضای رسانه‌ای کشور و ارتقای آگاهی‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و هنری بوده است. امیداست در پناه خدا برای شما مخاطبان گرامی مفید بوده باشیم.

دنبال کنید

دسته‌ها

  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • بین المللی
  • سایر
  • سایر اخبار ویژه
  • سبک زندگی
  • سرگرمی
  • سیاسی
  • علمی
  • عمومی
  • غذا
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • کتاب
  • گردشگری
  • مد و زیبایی
  • ملی
  • موسیقی
  • ورزشی
  • ویدیو
  • ویژه

آخرین پست ها

  • هشتمین اجلاس تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور
  • مهم‌ترین گردهمایی‌های تخصصی حوزه مدیریت در کشور
  • اعطای نخستین نشان ملی مدیریت کسب‌وکار کشور
  • بنگاه‌سازی بانک سینا برای توسعه کسب‌وکار ها

مهمترین عناوین هفته

مهم‌ترین گردهمایی‌های تخصصی حوزه مدیریت در کشور

اعطای نخستین نشان ملی مدیریت کسب‌وکار کشور

هشتمین اجلاس تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور

بنگاه‌سازی بانک سینا برای توسعه کسب‌وکار ها

  • درباره ما
  • تماس با ما
  • میزبانی وب

کلیه حقوق این سایت متعلق به دیده نیوز می‌باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود وارد شوید

فراموشی رمز عبور ؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفاً ایمیل یا نام کاربری خود را جهت بازیابی رمز عبور وارد نمایید

وارد شدن
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سبک زندگی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی

کلیه حقوق این سایت متعلق به دیده نیوز می‌باشد.