از سوی دیگر با ورود به سال نوی چینی (سال خرگوش) با توجه به اینکه تدابیر پیشگیری و کنترل اپیدمی وارد مرحلهای جدید شده و سیاستهای متنوعی همچنان در مسیر اجرا قرار دارد، پیشبینی میشود روند تولید و کار با آهنگی تسریعیافته احیاء شود و نیرو محرکه درونی رشد اقتصادی تقویت یابد.
«آن گائوبو» رئیس شرکت «مرک چاینا» در این باره گفت: اقتصاد کلان چین دوباره در حال بهبود خود است. مردم و اقتصاد چین در حال نشان دادن انعطاف پذیری بالای خود هستند. همه این انعطاف پذیری را مورد ستایش قرار میدهند.
وی افزود: انتظار میرود 2023، سال حرکت کشتی عظیم اقتصاد چین و احیای قدرتمند آن باشد و فناوری نقشی بسیار مهمتر ایفاء کند.
«ون بین» اقتصاددان ارشد «چاینا مینشنگ بانک» نیز تاکید کرد اقتصاد چین در سال 2023 یک روند احیای استوار را نشان خواهد داد و نیرو انگیزه رشد اقتصادی متوازنتر خواهد شد.
انتظار میرود نرخ رشد سالانه چین به حدود 5.5 درصد برسد یعنی به سطح رشد بالقوه آن بازگردد.
«سو جیان» مدیر «مرکز تحقیقات اقتصاد ملی» در دانشگاه «پکینگ» هم گفت سال 2023 با توجه به اثرات پایه پایین در سال قبل آن، بهینه سازی مداوم و تعدیل سیاستهای اپیدمی، توسعه متنوع کانالهای خردهفروشی کامودیتی و اجرای سیاستهای چندگانه ارتقاء مصرف، احتمال بالایی وجود دارد که مصرف آن روند ضعیف خود را معکوس کرد و احیای مداوم محقق شود.
بهینهسازی مداوم سیاستهای پیشگیری و کنترل اپیدمی، صنعت چین را قادر ساخته خود را احیاء کند.
قیمت بلیتهای پروازهای طولانی و هتلها در اروپا و ایالات متحده در حال حاضر افزایش بسیار زیادی نسبت به سال 2019 داشته است. گردشگری جهانی منتظر گردشگران چینی است.
«ما هپینگ» مدیر عامل شرکت «تونگچنگ تراول» گفت: در سال 2023، خط سیر احیای صنعت گردشگری پایدارتر خواهد شد و این صنعت دستخوش تغییرات ساختاری شده است.
وی همچنین افزود هم صنعت گردشگری و هم مصرف کنندگان از شر ویژگیهای قبل از اپیدمی خلاص شدهاند. در آینده بازار گردشگری به رونق و شکوفایی قبلی خود باز خواهد گشت اما دوره جدیدی از توسعه این صنعت فرا رسیده است.
«شیائو سانگ» معاون اجرایی رئیس شرکت زیمنس و رئیس «زیمنس چاینا» گفت: توسعه اقتصادی چین در سال 2023 احیاء خواهد شد و نیروی قدرتمندی برای رشد اقتصادی جهان فراهم خواهد آورد. دیجیتالی شدن و توسعه کم کربن همچنان دو چرخ جلو برنده اقتصاد چین برای پیشرفت پایدار خواهند بود.
«جوئو هانگیی» موسس شرکت «گروه 360» معتقد است ادغام عمیق فناوری دیجیتال و اقتصاد واقعی به نیروی اصلی پیش برنده توسعه اقتصادی تبدیل شده است. نقش این اقتصاد به عنوان «پایدارساز» و «پیش برنده» اقتصاد ملی چین برجستهتر خواهد شد.
«یو جیگمین» معاون اجرایی مدیرعامل فروش و بازاریابی شرکت «سایک فولکس واگن» و مدیرعامل شرکت فروش «شانگهای یایک فولکس واگن» گفت: صنعت خودرو در سال جدید دستخوش تغییراتی میشود که فرصتهای جدیدی را به ارمغان میآورد.
وی معتقد است الگوی جدید صنعت خودروی چین به تدریج در حال شکل گیری است. خودروهای با انرژی جدید سریعتر از آنچه انتظار میرفت در حال رشد است. با توجه به تغییرات کربن خنثی و هوش مصنوعی چالشها و فرصتهای فراوانی در پیش رو وجود دارد.