• https://didenews.ir
Search
پایان خواب خودرو در نمایندگی‌های سایپا

پایان خواب خودرو در نمایندگی‌های سایپا

سپتامبر 11, 2023
در اقتصادی
0
اشتراک در فیس بوکاشتراک در توییتر

با راه اندازی سرویس سفارش‌گذاری قطعات در دوره گارانتی، خواب خودرو در نمایندگی‌های سایپا پایان می گیرد.

به گزارش دیده نیوز به نقل از پول نیوز، یکی از جدی‌ترین چالش‌های فروش هر کالا یا محصول، اشکالاتی است که پس از تحویل به مشتری رقم می‌خورد. این اشکالات می‌تواند در نتیجه کم توجهی هنگام تولید، خطا‌های سهوی، قطعات معیوب و مواردی از این دست باشد. اما در بسیاری از موارد، خریداران به نوعی رفتار می‌کنند که باعث ناکارآمدی محصول می‌شود. از آنجا که ناکارآمدی محصول در کارنامه شرکت تولید کننده ثبت می‌شود، سعی شده با روش‌های گوناگون از جمله خدمات پس از فروش این چالش مدیریت شود.

مطالب پیشنهادی

شکوفایی صادرات با سامانه B2B؛ از صنایع‌دستی تا دانش‌بنیان

نقش تجهیزات در پیشرفت پروژه‌های ساختمانی

رضایت مشتری در اولویت

هنگامی که مشتری کالایی خریداری می‌کند، انتظار دارد برای مدتی بدون هیچ مشکلی از آن کالا استفاده کند و تولیدکنندگان نیز برای آنکه مشتری بیشتری جلب کنند، نسبت به کیفیت محصول تولید شده اطمینان می‌دهند که در قالب گارانتی تعریف می‌شود و زمان مشخصی دارد. مشتریان انتظار دارند وقتی محصول خریداری شده با مشکل رو به رو شد، به نمایندگی مراجعه و در سریعترین زمان ممکن، مطابق وعده داده شده، محصول رفع عیب شود، اما در بسیاری از موارد این مهم رخ نمی‌دهد و بار‌ها شاهد بوده ایم که محصول برای تعمیر مدت‌ها در نمایندگی‌ها می‌ماند.

دریافت خودرو با رویکرد عیب جویی

خودرو یکی از مهمترین محصولاتی است که جامعه را درگیر کرده است. مردمی که خودرو را تحویل می‌گیرند، در وهله اول بدنبال عیب جویی از آن هستند. به همین دلیل با دقت خودرو جدید را قبل از خروج از نمایندگی وارسی می‌کنند و حتی افراد بسیاری پس از تحویل خودرو، یک سره به تعمیرگاه می‌روند و تمامی بخش‌های خودرو را مورد بازبینی قرار می‌دهند. در حالی که باید اصل را بر سلامت گذاشت، از خودرو استفاده کرد و هر اشکالی که به نظر رسید، یادداشت و سپس به نمایندگی‌ها مراجعه کرد.

ضرورت ارتباط

در بسیاری از موارد اشکالات مطرح شده با برخی توضیحات یا اقدامات جزیی مرتفع می‌شود، اما در مواردی دیگر نیز، اشکالات تولید یا کیفیت قطعه وجود دارد که باید نسبت به جایگزین کردن قطعه و تعمیر بخش معیوب اقدام شود. تا اینجای کار، روالی تعریف شده است که باید بدون هیچ مشکلی انجام شود، اما بار‌ها شاهد بوده ایم ارتباط نمایندگی‌های تعمیرگاه با تامین قطعات به مشکل می‌خورد و ناهماهنگی باعث بروز مشکل می‌شود که در نهایت نیز معلوم نمی‌شود اشکال در کجا بوده است.

سفارشگذاری تحت وب

برای آنکه چنین مشکلات یا سوتفاهم‌هایی ایجاد نشود، سایپا سامانه تحت وب را تعریف کرده که با ایجاد سامانه تحت وب سفارشگذاری قطعات در حوزه خدمات پس از فروش، در دوره گاراتنی خواب خودرو به حداقل ممکن زمان کاهش خواهد یافت. بر اساس اعلام سایپا، با همکاری معاونت کیفیت سازه گستر و سایپا یدک، سامانه جامع سفارش گذاری قطعات در دوره گارانتی تحت بستر وب سرویس راه اندازی شد.

خدمات رسانی بهتر در زمان کمتر

در این رابطه رییس واحد رضایت مشتریان سازه گستر با اشاره به اهمیت راه اندازی این سامانه گفت: گسترش زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت سازه گستر زمینه را برای خدمت رسانی بهتر و در زمانی کمتر به مشتریان فراهم خواهد کرد، به گونه‌ای که امروزه رضایت مشتریان به عنوان یک شاخص تعیین کننده در ارتقای برند سازمانی، افزایش کسب و کار را به همراه خواهد داشت. محمد مرادپور افزود: تامین قطعه در حوزه خدمات پس از فروش به ویژه در دوره گارانتی دارای اهمیت به سزایی است لذا به همین منظور جلسات متعددی با همکاران شرکت سایپا یدک (برای رسیدن به یک ساز و کار اثربخش) جهت عملیاتی شدن موضوع برگزارشد تا ضمن ایجاد زبان مشترک در شناخت شماره‌های فنی نسبت به افزایش رضایت مشتریان درخصوص تسریع درتامین به موقع قطعات اقدام شود.

یکسان سازی شماره فنی

با راه اندازی خطوط تولید جدید و خارج شدن خطوط قبلی تولید خودرو، بروز رسانی اهمیت ویژه‌ای دارد به همین دلیل رئیس واحد رضایت مشتریان سازه گستر افزود: در این خصوص ایجاد ساختار سیستمی با رویکرد یکسان سازی شماره‌های فنی در دستور کار قرار گرفت. با این روش تمامی شماره فنی‌های غیرفعال اصلاح و به روز آوری شد و شماره فنی‌هایی که مراحل صحه گزاری را پشت سر گذاشته، در بستر وب سرویس و سفارش گذاری قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از سامانه

مرادپور به تشریح مزایای استفاده از سامانه پرداخت و گفت: کاهش زمان ارائه خدمات، افزایش بهره وری در سرمایه‌های انسانی، به حداقل رسیدن خطا‌های احتمالی، چابک سازی در فرایند‌ها و کاهش زمان انتظار مشتریان در شبکه نمایندگی‌ها و از همه مهمتر رضایت مشتریان از مزایای این اقدام است. او گفت: این پروژه مهم با انجام یک کار تیمی موفق شامل امور سیستم‌ها و تکنولوژی اطلاعات، تامین، فروش و مهندسی محصول سازه گستر، سایپا یدک، مرکز امور مشتریان و مهندسی محصول سایپا پس از ۵۰۰ ساعت جلسه مشترک به مرحله اجرا رسیده است

برچسب: خدمات پس از فروشخودروسایپاکیفیتگارانتی

مطالب مرتبط

شکوفایی صادرات با سامانه B2B؛ از صنایع‌دستی تا دانش‌بنیان
اقتصادی

شکوفایی صادرات با سامانه B2B؛ از صنایع‌دستی تا دانش‌بنیان

اکتبر 21, 2025
نقش تجهیزات در پیشرفت پروژه‌های ساختمانی
اقتصادی

نقش تجهیزات در پیشرفت پروژه‌های ساختمانی

اکتبر 17, 2025
MTC سومین مجمع بین المللى آستراخان
اقتصادی

MTC سومین مجمع بین المللى آستراخان

سپتامبر 30, 2025
نخبه ای قهرمان دو دنیا غواصی و خلبانی
اقتصادی

نخبه ای قهرمان دو دنیا غواصی و خلبانی

سپتامبر 9, 2025
دهمین مجمع رسانه‌ای خزدر آستاراخان
اقتصادی

دهمین مجمع رسانه‌ای خزدر آستاراخان

آگوست 30, 2025
دومین نشست تخصصی تأمین مالی
اقتصادی

دومین نشست تخصصی تأمین مالی

آگوست 28, 2025

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

پربازدیدترین ها

نقش تجهیزات در پیشرفت پروژه‌های ساختمانی

نقش تجهیزات در پیشرفت پروژه‌های ساختمانی

اکتبر 17, 2025
شکوفایی صادرات با سامانه B2B؛ از صنایع‌دستی تا دانش‌بنیان

شکوفایی صادرات با سامانه B2B؛ از صنایع‌دستی تا دانش‌بنیان

اکتبر 21, 2025
چگونه می‌توان به بهبود وضعیت گردشگری کمک کرد؟

چگونه می‌توان به بهبود وضعیت گردشگری کمک کرد؟

نوامبر 9, 2025
خطرات مصرف مکمل‌های غیرمجاز در بدنسازی

خطرات مصرف مکمل‌های غیرمجاز در بدنسازی

اکتبر 19, 2025
برگزاری جشنواره زیتون با درخت آرزوها

برگزاری جشنواره زیتون با درخت آرزوها

نوامبر 10, 2025

انتخاب سردبیر

تاکیدات وزیر صمت مبنی بر شفافیت سازی

تاکیدات وزیر صمت مبنی بر شفافیت سازی

آوریل 30, 2023
گفتگو با محمد بشیری گودرزی رئیس انجمن جهانی تجارت سنگ‌های قیمتی

گفتگو با محمد بشیری گودرزی رئیس انجمن جهانی تجارت سنگ‌های قیمتی

می 19, 2024
دست پر منطقه آزاد ارس در ارمنستان

دست پر منطقه آزاد ارس در ارمنستان

آگوست 21, 2023
587 معدن فعال در خراسان رضوی

587 معدن فعال در خراسان رضوی

جولای 11, 2023

مردم حق‌ دارند از طریق اطلاعات دقیق و جامع به تصویری عینی از واقعیت دست یابند و آرای خود را آزادانه از طریق رسانه ‌های گوناگون فرهنگ و ارتباطات بیان کنند.

ارتباط با ما

  • ادرس ایمیل : didenews@gmail.com

لینک های مفید :

  • قوانین سایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین سایت
  • تماس با ما
  • درباره ما

میزان علاقه مندی ها :

اخبار اقتصادی 79%
اخبار ورزشی 86%
اخبار هنری 42%
اخبار فرهنگی 64%
اخبار گردشگری 95%
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • سلامت و زیبایی
  • فرهنگی و هنری
  • علم و فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی

کلیه حقوق این سایت متعلق به دیده نیوز می‌باشد.